آموزش اینستاگراماینستاگرام

چگونه آنلاین بودن اینستاگرام را فعال یا غیرفعال کنیم

مدتی است که اینستاگرام از قابلیت جدید برای کاربران خود رونمایی کرده است. این قابلیت امکان مشاهده آنلاین بودن در اینستاگرام را فراهم کرده است. این قابلیت جدید و جذاب، میتواند به کاربران کمک کند تا ببینند، که شخص موردنظرشان واقعا آنلاین است یا خیر تا بتوانند با آنها راحت تر چت کنند.

اگرچه این قابلیت برای برخی از افراد، جذاب و دوست داشتنی به نظر می رسد، با این حال احتمالا برای برخی دیگر چندان خوشایند نباشد. اگر شما هم جزو دسته دوم باشید، حتما با پدیدار شدن این قابلیت در اینستاگرام خود، به دنببال این هستید تا بتوایند آن را مخفی کنید یا اینستاگرام خود را به حالت قبلی برگردانید. اگر میخواهید بدانید چگونه میتوانید آنلاین بودن اینستاگرام خود را فعال یا غیرفعال کنید، تا انتهاب این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این قابلیت جدید و دردسر ساز بیشتر اشنا کنیم.

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

  • چگونه آنلاین بودن اینستاگرام را غیرفعال کنم ؟
  • آیا میتوان آنلاین بودن اینستاگرام را برای یک شخص خاص غیرفعال کرد؟
  • چگونه بفهمیم شخصی در اینستاگرام فعال است؟
  • کلام پایانی

چگونه آنلاین بودن اینستاگرام را غیرفعال کنم ؟

آنلاین بودن اینستاگرام برای برخی از افراد، میتواند یک قابلیت ناخوشایند به نظر برسد. از طرفی ممکن است همه کاربران دوست نداشته باشند که آنلاین بودن آنها برای سایر دوستان و آشنایان قابل مشاهده باشد. بنابراین ممکن است مدام دنبال این سوال باشند که چگونه آنلاین بودن گارم را غیرفعال کنم؟. برای این کار ابتدا باید وارد برنامه اینستاگرام شوید. سپس روی آیکون سه خطی که در قسمت بالای سمت راست صفحه قرار دارد، ضربه بزنید و روی گزینه تنظیمات (setting) کلیک کنید.

در مرحله بعدی، لیستی برای شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله باید روی گزینه privacy  کلیک کنید.

سپس از میان لیستی که مجدد برای شما نشان داده میشود، باید روی گزینه activity status ضربه بزنید.

در نهایت نیز گزینه show activity status را که به صورت پیش فرض روی حالت فعال قرار دارد، را غیرفعال کنید.

زمانی که تیک این گزینه را برمیدارید، آنلاین بودن شما در اینستاگرام در حالت غیرفعال یا مخفی قرار میگیرد و دیگر برای هیچ یک از سایر کاربران قابل مشاهده نیست. توجه داشته باشید زمانی که شما آنلاین بودن اینستاگارم را مخفی میکنید،توانایی دیدن آنلاین یا آفلاین بودن کاربران دیگر را نیز ندارید. از طرفی زمانی که گزینه را غیرفعال میکنید، به صورت کلیی این قابلیت را غیرفعال کرده اید. به عنوان مثال اگر حساب کاربری اینستاگرام شما روی موبایل و کامپیوتر شخصی تان نیز فعال است، زمانی که گزینه را غیرفعال میکنید، برای هر دو خاموش میشود.

آیا میتوان آنلاین بودن اینستاگرام را برای یک شخص خاص غیرفعال کرد؟

در قسمت قبلی روشی را به شما گفتیم که میتواین دبه کمک آن آنلاین بودن اینستاگرام را برای تمامی کاربران غیرفعال کنید. اکنون ممکن است تنها به دنبال غیرفعال کردن آنلاین بودن تنها برای یک شخص خاص باشید. به عنوان مثال، شما ک صفحه شخصی و فعال در اینستاگارم دارید و به تازگی رئیستان شما را فالو کرده است. این موضوع ممکن است برای شما چندان خوشایند نباشد و به دنبال این باشید که آنلاین بودن خود را از چشم رئیستان گنهان کنید. اکنون راه حل شما چیست؟.

برای این کار باید گزینه restrict را برای آن شخص فعال کنید. این گزینه فعالیت های شخص مورد نظر را در صفحه اینستاگرام تان را تا حد بسیار زیادی محدود میکند. به عنوان مثال این افراد دیگر قادر به کامنت گذاری یا دیدن استوری یا لایک کرد پست های شما نیستند. برای فعال کردن گزینه restrict ابتدا باید وارد تب home که در قسمت پایین صفحه قرار دارد شوید. سپس روی آیکون هواپیمای کاغذی ضربه بزنید تا لیست دایرکت ها برای شما باز شود. سپس وارد صفحه چت شخصی با فرد مورد نظر خود شوید و روی آیکون i که یک خط نیز دور  آن کشیده شده است، را لمس کنید.

پس از انجام این کار، یک صفحه برای شما نمایش داده میشود. از بین گزینه های موجود در صفحه روی گزینه restrict  کلیک کنید.  در نهایت یک صفح به شما نمایش داده میشود که میتوانید اتفاقاتی که با restrict کردم شخص مورد نظر رخ میدهد را مشاهده کنید. در مرحله آخر نیز برای مخفی کردن آنلاین بودن خود در اینتاگرام باید روی گزینه dismiss  کلیک کنید. با انجام مراحل بالا دیگر شخص مورد نظر شما، امکان مشاهده آنلاین بودن شما را ندارد.

چگونه بفهمیم شخصی در اینستاگرام فعال است؟

ممکن است این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که کاربران از کجا متوجه آنلاین بودن ما در اینستاگرام میشوند. پاسخ این سوال بسیار ساده است. اینستاگرام نیز مانند سایر پلتفرم های ارتباطی، قابلیت ساده و جدیدی را برای خود ارائه کرده است که به کاربران کمک میکند تا بتوانند با شناسایی راحت تر و بهتر افرادی آنلاین، چت راحت تری با آنها داشته باشند. این امکان ابتدا به وسیله قابلیت لست سین در اینستاگرام فراهم بود. اما اکنون با قابلیت تازه ای که اینستاگرام فراهم کرده است، این موضوع ساده تر نیز شده است.

برای اینکه ببینید شخصی در اینستاگرام آنلاین است یا خیر، ابتدا باید وارد تب Home شوید و روی ایکون هواپیما کلیک کنید. سپس وارد قسمت دایرکت های خود میشوید. اگر در لیست دایرکت های خود، مطابق عکس زیر یک دایره کوچک سبز رنگ کنار عکس پروفایل کاربران قرار داشت، این به معنی آنلاین بودن کاربران است.

سخن پایانی

اینستاگرام نیز، مانند هر پلتفرم به روز و محبوب دیگری، قابلیت جدیدی را برای کاربران فعال کرده که آنلاین بودن اینستاگرام نام داد. اگرچه این موضوع یک قابلیت مثبت و خوب برای این پلتفرم محبوب به شمار میآید. اما با این حال لبسیاری از افراد برای حفظ اسرار و حریم شخصی خود، ترجیح میدهند که آنلاین بودن خود در اینستاگرام را مخفی کنند. بنابریان ممکن است به دنبال راهی برای مخفی و غیرفعال کردن این قابلیت باشند. در این مقاله برای شما راه هایی که میتوانید برای غیرفعال کردن این قابلیت استفاده کنید را نام بردیم و به شما معرفی کردیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و این مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما سودمند بوده باشد.

Rate this post

ای او پنل

همه ما می‌دانیم که اینستاگرام در گروه برنامه‌های مجازی بسیار مهم قرار می‌گیرد. از این رو تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم در اینستاگرام موفق باشیم. شاید روزها و ماه‌ها زمان نیاز باشد تا بتوانید فالوورها و لایک‌های زیادی را برای پیج اینستاگرامی‌خودتان جذب کنید؛ اما آیا واقعا ارزش این را دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا