آموزش اینستاگراماینستاگرام

چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم؟

امروزه اینستاگرام به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین پلتفرم های موبایلی در دنیا تبدیل شده است. افراد زیادی، ساعت های بسیاری از روز خود را درون این برنامه سپری میکنند. اما با این حال، با وجود محبوببیت بسیاری زیادی که این برنامه دارد، ممکن است عده ای به دنبال دیلیت اکانت اینستاگرام خود برای همیشه باشند.

اگر تاکنون به صفحه کاربری خود در اینستاگرام نگاهی انداخته باشید، حتما متوجه این موضوع شده اید، که این برنامه، گزینه ای تحت عنوان دیلیت اکانت ندارد. با این وجود، چگونه میتوان اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کرد؟. آیا حذف اکانت اینستاگرام، دائمی است یا میتوان مجدد آن را برگردانند؟. آیا میتوان به صورت موقت اینستاگرام خود را دیلیت اکانت کرد؟. این سوال و سوالاتی مانند اینها، نیز ممکن است تاکنون برای شما زیاد پیش آمده باشد و پاسخی برای آنها نداشته باشید. برای پاسخ به این سوالها پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نحوه دیلیت اکانت کردن اینستاگرام بیشتر آشنا کنیم و به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

 

آنچه در ادامه خواهید خواند:

نحوه حذف اکانت اینستاگرام از روی موبایل

نحوه حذف اکانت اینستاگرام از دستکتاپ

روش حذف موقتی یا غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

آیا دیلیت اکانت بدون پسورد امکان پذیر است ؟

چگونه متوجه شویم فردی اکانت خود را پاک کرده است ؟

چگونه اکانت اینستاگرام خود را دوباره برگردانیم؟

سخن پایانی

سوالات متداول

 

نحوه حذف اکانت اینستاگرام از روی موبایل

دیلیت اکانت اینستاگرام هم از طریق موبایل امکان پذیر است و هم از طریق دسکتاپ. البته بهتر است برای انجام این کار به صورت مستقیم به سایت اینستاگرام در صفحه گوگل مراجعه کنید اما با این حال برای این کار میتوانید از طریق خود نرم افزار نیر اقدام کنید. در ادامه شما را با نحوه دیلیت اکانت از طریق موبایل آشنا خواهیم کرد. برای پاک کردن حساب کاربری اینستاگرام خود ابتدا وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید.
سپس صفحه اصلی حساب کاربری تان را باز کرده و روی گزینه تنظیمات کلیک کنید. سپس روی گزینه Help کلیک کرده و سپس روی گزینه Help Center کلیک کنید تا صفحه اصلی مرورگر برایتان باز شود.

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق موبایل مرحله اول
نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق موبایل مرحله اول

سپس روی گزینه Managing Your Account کلیک کنید و گزینه Delete Your Accoun را انتخاب کنید.

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق موبایل مرحله دوم
نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق موبایل مرحله دوم

گزینه ?How do I delete my account را انتخاب کنید. پس از اینکه به صفحه حذف اکانت خود وارد شدید دلیل مورد نظر خود برای حذف را انتخاب کنید.

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق موبایل مرحله سوم
نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق موبایل مرحله سوم

در مرحله بعدی باید پسوردتان را وارد کنید و روی گزینه قرمز رنگ Permanently delete my account کلیک کنید در نهایت به شما بک گزینه تایید داده خواهد شد و با کلیک روی آن اکانت شما حذف خواهد شد.

 

نحوه حذف اکانت اینستاگرام از طریق دسکتاپ

در قسمت قبلی، روشی را برای شما گفتیم که میتوانید به کمک آن، از طریق خود نرم افزار اکانت اینستاگرام را حذف کنید. اکنون در این قسمت میخواهیم شما را با روش ساده تری آشنا کنیم. برای انجام این روش ابتدا وارد صفحه گوگل خود شوید و ادرس سایت اینستاگرام را در آن سرچ کنید.

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق دسکتاپ
نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق دسکتاپ

بعد از آن وارد صفحه حذف اکانت اینستاگرام شوید و مجددا پسورد و اطلاعات خود را وارد کنید. سپس دلیل مورد نظر خود برای حذف اکانت را انتخاب کرده و مجدد پسورد خود را وارد کنید. در نهایت روی گزینه Permanently delete my account کلیک کنید تا صفحه شما پاک شود.

 

روش حذف موقتی یا غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

گاهی اوقات، دیلیت اکانت کردن اینستاگرام راهکار مناسبی نیست و ممکن است بعدا بخواهید مجدد به اکانت خود برگردید. برای این موضوع میتوانید اکانت خود را به صورت موقت به حالت غیرفعال دربیاورید. برای اینکار به ترتیب مراحلی که در پایین گفته شده است را انجام دهید:

در ابتدا باید توجه داشته باشید که غیرفعال کردن حساب کاربری از طریق ایپلیکیشن امکان پذیر نیست. بنابراین برای انجام این کار باید وارد آدرس سایت اینستاگرام به نشانی www.instagram.com بروید سپس پسورد و نام کاربری خود را وارد کنید تا وارد اکانت خود شوید. در مرحله بعدی گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.

نحوه غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام
نحوه غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام
  • در مرحله بعدی برای غیرفعال شدن اکانت کاربری خود، روی گزینه Temporarily Disable Account که پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
  • بعد از انتخاب این گزینه، مانند قسمت قبلی در پاک کردن اکانت، باید روی گزینه Why are you disabling your account کلیک کنید و دلیل مورد نظر خود برای غیرفعال کردن اکانت را انتخاب کنید.
  • در نهایت نیز لازم است در قسمت خالی که در صفحه مشاهده میکنید، رمز حساب خود را وارد کنید و روی گزینه Temporarily Disable Account کلیک کنید.

توجه داشته باشید که تا زمانی حساب و اکانت خود را به صورت مجدد راه اندازی نکرده اید، تمامی اطلاعات شما مانند لایک ها، کامنت ها و اطلاعات دیگر پنهان میماند.

 

 آیا دیلیت اکانت بدون پسورد امکان پذیر است ؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید، این است که آیا دیلیت اکانت بدون نیاز به پسورد امکان پذیر است یا خیر؟. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این امکان وجود ندارد و شما باید حتما پسورد و رمز عبور خود را برای پاک کردن اکانت خود داشته باشید. از طرفی با توجه به این موضوع که بسیاری از افراد ممکن است رمز عبور و پسورد خود را ندانند، این موضوع ممکن است برای آن ها ایجاد دردسر کند.

 

چگونه متوجه شویم فردی اکانت خود را پاک کرده است ؟

ممکن است سوالی که برای شما پیش بیاید، این باشد که از کجا بفهمیم، فردی اکانت اینستاگرام خود را پاک کرده است؟. یکی از مهمترین نشانه هایی که میتوانید به وسیله آن متوجه شوید که فردی اکانت خود را پاک کرده است یا نه، سرچ کردن نام او در اینستاگرام است. در واقع زمانی که نام کاربری شخص برای شما نمایش داده شود، به این معنی است که شخص هنوز اکانت کاربری خود را پاک نکرده است.

 چگونه اکانت اینستاگرام خود را دوباره برگردانیم؟

ممکن است پس از دیلیت و حذف کردن اکانت کاربری خود پشیمان شوید و تصمیم به بازیابی و برگرداندن آن بگیرید. اکنون چه کاری باید انجام داد. در ابتدا باید وارد سایت www.instagram.com شوید. سپس مجدد اطلاعات کاربری مانند پسورد و نام کاربری اکانتی که حذف کرده اید را وارد کنید.

پس از انجام این مراحل، پیامی روی صفحه برای شما نمایش داده خواهد شد که تنها کافی است روی گزینه Keep Account که پایین پیام قرار دارد، کلیک کنید. بعد از انجام این مراحل، اکانت شما مجدد راه اندازی خواهد شد. البته توجه داشته باشید، زمانی میتوانید به برگرداندن اکانت قبلی خود اقدام کنید که مدت 30 روز از حذف کردن آن نگذشته باشد. اگر از ثبت درخواست دیلیت اکانت شما مدت 30 روز گذشته باشد، برگرداندن آن دیگر امکان پذیر نیست.

سخن پایانی

گاهی اوقات، ممکن است تصمیم بگیرید که اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید یا برای مدتی آن را غیرفعال کنید. از آنجایی که از طریق خود برنامه این امکان وجود ندارد، شما باید روش های دیگری برای انجام این کار امتحان کنید. در این مقاله شما را با چند روش کاربردی برای پاک کردن حساب کاربری یا غیرفعال کردن آن به صورت موقت آشنا کردیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما سودمند بوده باشد.

سوالات متداول

آیا میتوان بدون نیاز به پسورد اکانت خود را حذف کرد؟

خیر برای دیلیت اکانت یا پاک کردن اکانت کاربری خود در اینستاگرام باید حتما به رمز عبور خود و پسورد آن دسترسی داشته باشید.

 چگونه اکانت اینستاگرام را حذف کنیم ؟

حذف کردن اکانت از طریق خود نرم افزار ممکن نیست. برای انجام این کار باید ابتدا وارد سایت اینستاگرام از طریق مرورگر گوگل شوید. سپس گزینه دیلیت اکانت را انتخاب کرده و اکانت خود را حذف کنید.

آیا برگرداندن اکانت بعد از حذف امکان پذیر است ؟

زمانی که شما، اکانت خود را حذف میکنید، دیگر امکان برگرداندن آن را ندارید. درواقع زمانی که دیلیت اکانت را انجام میدهید، به صورت دائمی اکانت خود را پاک کرده اید و دیگر امکان برگشت به اکانت قبلی را ندارید. اما میتوانید به صورت موقتی، اکانت خود را به حالت غیرفعال دربیاورید.

 

مطالب مرتبط:

چگونه انلاین بودن اینستاگرام را فعال و غیرفعال کنیم

چگونه مخاطبین اینستاگرام را ببینیم 

چرا اکسپلور اینستا بالا نمیاد 

چرا تماس صوتی اینستاگرام نمیاد 

Rate this post

ای او پنل

همه ما می‌دانیم که اینستاگرام در گروه برنامه‌های مجازی بسیار مهم قرار می‌گیرد. از این رو تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم در اینستاگرام موفق باشیم. شاید روزها و ماه‌ها زمان نیاز باشد تا بتوانید فالوورها و لایک‌های زیادی را برای پیج اینستاگرامی‌خودتان جذب کنید؛ اما آیا واقعا ارزش این را دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا